miercuri, 31 decembrie 2014

Always do the right thing!

   Se încheie și anul acesta.... iar primul lucru care îmi vine în cap este că și în acest an care a trecut și în următorul care vine, curgerea ireversibilă a vieții cere să facem ceea ce trebuie făcut. Always do the right thing! Frumusețea acestui cuvânt este atât de puternică „right” încât la prima vedere ar fi vorba de dreptate, adică să faci ceea ce este drept, ceea ce trebuie făcut juridic, legalist. Însă în limba română, când spunem să facem ce trebuie de cele mai multe ori spunem, să facem binele. Cu alte cuvinte, do the right thing, ar putea fi tradus cel mai bine cu să faci binele care trebuie făcut. 
   
   Oare de câte ori nu am fost puși în situația de a face binele care ar fi trebuit să îl facem și totuși nu am fost mulțumiți de ceea ce am făcut? Fie am fost dezamăgiți, fie neinteresanți, fie nebăgați în seamă... De cele mai multe ori, când gesturile noastre sunt interpretate în alt mod decât cel pe care îl exprimă, produc o durere, o dezamăgire. Iar prima dezamăgire este cea interioară... Eu personal m-am dezamăgit pe mine însumi, pentru că nu am reușit să fac lucrurile cu dragostea dezinteresată pe care ar fi trebuit să o am dezinteresat... M-am uitat în oglindă și am văzut că mai am de mâncat, mai de crescut pentru că viața nu este chiar așa de simplistă și fără griji pe cât pare. Ar fi fost mai bine să mă tem de liniștea aceasta decât să mă bucur... Nematurizarea minții mele poate m-a dus în pragul unor decizii care poate nu au fost cele mai bune, totuși care au mai adăugat ceva la ființa mea, la persoana mea. Un strop de experiență...

   Însă acest lucru nu mă dă înapoi, de la a-mi dori de la acest an același lucru... Să îmi dea puterea Cel de sus să fac munca aceasta de a face binele care trebuie făcut, în orice situație, în orice context, cu prețul libertății personale și a celuilalt. Greșeli se mai fac... Însă acestea să fie greșeli făcute nu involuntar, ci incindetal ca niște accidenți care vin din exteriorul faptelor noastre. Inima și mintea, să conlucreze să nu rămân sentimente fără rațiune și rațiune fără sentimente, să nu fim sentimentaliști care nu înțeleg ce se întâmplă cu ei și minți foarte frumoase, iubitoare însă fără căldura sentimentelor și a inimii. Să învățăm să nu judecăm NICIODATĂ, pe NIMENI, pentru că nu a fost acolo niciodată, în locul lor și chiar dacă am ajuns să fime vreodată în situația contextuală a lor, totuși prin faptul că suntem UNICI, nu se pot compara situațiile între ele... 

   Să nu uităm să iubim, pentru că iubirea este singura în stare să schimbe fața acestei lumi, mutilate de individualism, prostie și delăsare... Always do the right thing, înseamnă întodeauna să fii prezent pentru cel din fața ta, neuitând cine ești, cine sunteți și ce relație există între voi. Cu dragoste pentru anul 2015... Vă iubesc...


   Ultimele piese ale anului 2014  care îmi aduc aminte mereu de cine sunt eu, cu bunele și cu relele mele fără să mă facă să regret ceva din cele care au trecut vi le dedic din inimă...





   Iar piesa lui Stromae, este una care cel puțin pe mine mă face să mă pierd în lumea lucrurilor pe care le pot mișca deși par că ele nu vor să se lase mișcate... Te iubesc copilul meu drag și sfânt... Și pe tine Soția mea mai mult ca orice din această lume... Îmi vin lacrimile... Viața este formidabilă, iar eu sunt patetic când vorbesc de ea dorindu-mi să o trăiesc mult, plin, cunoscându-o și lăsându-mă cunoscut de ea...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu